16 august 2011

Viaţa într-o ceaşcă

Azi nu vreau să îmi ghiceşti într-o ceaşcă de cafea
Să-mi zici că viaţa mi-e amară ca şi ea, căci asta ştiu şi eu
Azi vreau să îmi ghiceşti într-o ceaşcă de cappucino
Că amarul să se îmbine cu gustul laptelui şi astfel
Să-mi spui că viaţa e spumoasa şi fierbinte când iubesc
Şi mâine îţi voi da ceaşcă de ceai să îmi citeşti
Să-mi spui că viaţa o să-mi fie ca-n poveşti, şi poate şi mai şi
Şi-aromele să-ţi spună că poate nici măcar nu voi muri
Iar într-o zi îmi vei ghici din cana mea cu suc
Şi îmi vei spune pe ce drum de mâine să apuc, să nu mai rătăcesc
Că prea mult am pierdut mergând pe drumul nefiresc
Şi într-o joi îmi vei citi pe urmele buzelor rămase pe o ceaşcă oarecare
Şi îmi vei spune cum îmi voi pune lumea la picioare, cu-n simplu gest
Cum să iubesc tot ce astăzi îmi pare că detest
Iar într-un an ai să-mi ghiceşti în ceaşca mea de lapte
Şi îmi vei spune cum să citesc printre cuvinte, fapte, să descifrez
Cum cu un zâmbet o lume să reuşesc să îmi creez
Şi-n fiecare lună îmi vei citi în cana îmbătată cu alcool:
În ianuarie îţi voi da cana mea de bere
Să-mi zici când am să scap de ea durere, din interior
Să ştiu dacă din vina ei, eu am să mor
În februarie îţi voi da cana mea de vodcă
Şi îmi vei spune de-am să devin mai tare ca o rocă, ca şi o stâncă
Pe cât de înaltă, pe-atât de rece şi pustie şi adâncă
În martie am să-ţi închin paharul meu cu vin
Şi să îmi zici pe cine-aproape ca să ţin, să-mi fie bine
Să ştiu cam cine pleacă, cine vine
Aprilie o să-ţi aducă un pahar cu rom
Să-mi zici în faţa cui nu trebuie să-adorm, să rămân treaz
Să văd cine în fata mea-mi va fi viteaz
În mai îţi voi aduce un coniac
Să-mi zici ce trebuie şi nu să fac, să nu regret
Când trebuie sau nu să fiu discret
În iunie paharul cu martini
Să-mi spui cât voi mai rătăci că peregrinii, lumea-n lung şi-n lat
Când voi găsi un loc în care să răzbat
În iulie îmi vei citi-n paharul cu lichior
Să-mi zici de cine o să-mi fie dor, cine-mi lipseşte
Cine cu vorbe dulci mă amăgeşte
În august am să beau un whisky într-un shot
Să-mi spui pe cine nu ar trebui să fi uitat, să-mi amintesc
De toţi pe care am zis mereu că îi iubesc
În septembrie îţi voi întinde un Absint
Şi să îmi spui pe cine trebuie să mint, să mă feresc
Să nu mai cad şi iar să mai greşesc
În octombrie îţi voi da felia de lămâie cu tequila
Să-mi zici în faţa cui să-mi arăt milă, să compătimesc
Cine-mi va sta în spate dacă mă prăbuşesc
În noiembrie aş vrea un bitter să-mi traduci
Să-mi zici în viaţa câte trebuie să duci, până să ajungi
Acolo unde vrei pe drumurile ce îmi par atât de lungi
În decembrie am să închin paharul de champagne
Să-mi spui la început de an ce dăinuie, ce alte gropi voi întâlni pe drum
Şi câte vise vor fi făcute din nou scrum
Şi la sfârşit îmi vei citi în cana mea cu apă
Să-mi zici ce drum în faţă se arată
Şi-mi vei citi în fiecare cană ce-am s-o las pe masă
De fiecare dată când voi veni acasă...







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu